perginya seekor kucing

Assalamualaikum . . 


sebelom aku memulakan entry aku untuk hari ney , aku nak ucapkan selamat menyambut Maulidul Rasul kepada semua umat islam . hewhew . semua orang cuti kan hari ney ? amacam ? seronok ? mestilah . hari ney kan hari keputraan nabi kita , nabi Muhammad S.A.W . 

okey , aku nak mulakan cerita aku hari ney . kauorang dah baca kan tajuk entry untuk kali ney ? bagus . faham tak ? mestilah faham kan , kauorang kan pandai pandai . PERGINYA SEEKOR KUCING . ape kene mengena ? pasal tu pow aku nak cerita kat blog ke . eh suka haty aku lah . ney kan blog aku , so suka aku lah nak story pasal ape . hurmm . 

hari ney , 5 Febuari 2012 , pada jam 8 : 26 am , kucing aku , puteh dah innalillah . permulaan hari yang menyedihkan bagi aku . memang lah aku tak selalu manjakan dya macam mana aku manjakan si gemok tuh , tapi sayang tetap ade meyh . oke , ceritanya macam ney . baca elok elok : 

ibu tenga sapu sapu kat luar umah . kucing kucing aku pow pegi main kat luar tuh , macam menghirup udara pagi lah konon . biasanye dorang maen kat pokok pokok depan umah tuh , so biak pi depa lah . aku kat dalam umah masa tuh . bila aku keluar jew , aku tengok si gemok baring atas jalan tar tuh . aku pk dya saja lah guling guling atas jalan tuh . dengan ippy sekali ( mak dya ) tapi bila aku datang dekat , tengok tengok tangan dya bedarah . ! " ibu .. ! kenapa dengan puteh ? dya kene langgar kew ? " punya lah cuak aku masa tuh . ibu pow suroh laa aku angkat puteh bawak depan umah . 


kauorang nampak tak ape yang aku bulatkan tu ? tak jelas eh ? tu darah dya . 

yang sebelah tuh , mak dyaa . ippy . .  ibu suroh aku amek minyak gamat ngan air gamat kat dalam umah . tapi bila aku keluar balek , ibu cakap . puteh dah tak ada . nak menangis aku masa tuh . yew laa ,sedey tahuk . ermm , tapi takla aku nanges mase tuh .  kalau tengok , puteh tak cedera mana pow . tangan dya luka sikit jew . mulut dya bedarah . 

aku ngan ibu pow tanamlah puteh kat depan umah . memang kalau kucing kucing aku mati , tanam kat situ pow . sekarang ney , dah kurang lah bilangan kucing aku . tinggal lima ekor jew . tapi kan , yang buad aku makin sedey bila aku tengok mak dya . ippy macam tak senang dudok jew kat dalam umah . dya asek nak keluar jew . kiteorang bukan tak bagi dya keluar , tapi taknak benda yang sama jadi lagy . sory ippy n the geng . 

oke , stop sampai sini jew .  bubye . salam :) 


Salam Sayang dari Farah Adibah Ghazali

No comments:

Post a Comment

atoto tomey , cakap ape tuh .