form 4 life

Assalamualaikum . .

hoy hoyy . lame aku tak update blog aku ney kan ? yew laa , dah masok oztel . mane ade mase nak online . ney pow aku outing . balek uma ape agy . online lah kejap . haha , kejap jew , tak lame pow . hurmm . hary ney ary ahad . makne nye , dah lima hari aku stay kat oztel tuh . memang la bez , tapi kan . tapi . . . penat gilaa . sumpah tak tipu ! yew laa , selame ney kat umah mane buad semua semua benda tuh . basuh baju lah , ape lah . macam macam dow benda kene buad . aaarrrrrggggghhhhh ! dah laa aku dapat dorm tingkat tiga . bilik prep pulak dapat bilik prep yang dekat blok sebelah . hadoyyy . maw tecabot kaki aku . penat gila weyh . !


tahun ney , macam yang kauorang semua tao . aku dah form 4 . pelajar lepasan PMR . haha . macam kelakar jadi fom 4 . name jew fom 4 , tapi badan tecik macam budax fom 3 . oke , lets start my story : hari selase petang , sekembali aku ke asrama , aku ngan NASAR pegi lah bilik boss tok amek buku teks sekali gus tao kelas ape yang bakal kiteorang masok . oke , masok bilik bos , aku carik name aku . Farah Adibah Ghazali , tingkatan 4 Ma'awa . nah amek kau ! kelas ma'awa lagy aku . means what . aku kene amek aliran sains ! oke  , tak kesah la kan . kene amek ape pow . so , aku ngan nurul pow amek la buku . sebab tinggal aku ngan nurul jew yang belom amek . yang laen dah amek . nurul , raja , wani still satu kelas . macam biasa , 4 firdaus . budax pandai . memey laa . aku ngan pya tercampak kelas ma'awa . 


aku taknak laa cerita panjang panjang pasal hari hari aku kat sekolah dengan detail . penat kod nak taip ney . so aku tak cerita semua  . okai ? aku nak cakap . penat gilaa hidup sebagai pelajar tingkatan empat ! ggggrrrr . dari 11 mata pelajaran yang aku belajar ssebelom ney [ masok sivik ngan PJK ] tetibe taon ney jadi 13 . gilaa ! penat gila kod belajar . baru tiga ary jadi budax fom 4 aku rase macam nak gila . matematik tambahan ? kimia ? fizik ? biologi ? quran sunnah ? syariah islamiah ? amende tuhh ? huuuuu . pelajaran yang aku tak penah terpikir yang aku akan belajar semua tuh . penatttt . ibuuu , tolong . tak paam fizik . haaaaaa . hari first masok makmal bio pow aku dah tetido . hihihi . tak sengaja . penat sangad . homework tak payah cerita lah . memang banyak gilaa . kelas firdaus lah . huhu , kelas aku belom agy , tapi . . bole tahan lah .



budax kelas aku pulak ramai yang mohon nak masok kelas akaun . aku pow tak tao kenape . maybe sebab dieorang dah ada asas akaun kod . pya sendiri nak masok akaun . aku nak dudok ngan sape naty kat kelas ? sedey :(  
oke stop !  , taknak aku sedey sedey . continue . . . bukan pya sorang kawan aku kat kelas tuh kan . so chill jew laa . ermm , ape agy ea aku nak cer . semalam ada jamuan ! cikgu Rudzana buad tok kami , pelajar tingkatan empat . haha , makan jew keje . tak kesah laa . haa ! Faris , budax kelas 4 naim dah pindah . budax first batch aku yang pindah . baru tiga hari die dah pindah . huuu , teknik pulak tuh . haish , oke lah  . kembali ke asrama pada jam 5 petang . bergerak balek . haha . daaaaa ~ # bored


kbai . 

Salam Sayang dari Farah Adibah Ghazali

No comments:

Post a Comment

atoto tomey , cakap ape tuh .